Nationale Dodenherdenking Harmelen 2019

Het jaarthema van 2019 luidt: In vrijheid kiezen. “In 2019 staan we dit jaar stil bij de waarde van de vrije, democratische rechtsstaat, het buitenwerking stellen van deze rechtsstaat in de jaren 1940-1945, en de verantwoordelijkheid die we met z’n allen dragen om de rechtsstaat én de vrijheden die we daarbinnen genieten te waarborgen. Vanuit … Continued

Koningsdag Harmelen 2019

Op zaterdag 27 april 2019 is het feest in Harmelen. Koningsdag wordt op grootse wijze gevierd. Op en rond het plein bij de Kloosterhoeve is er van alles te doen. Veel muziek, spelletjes en gezelligheid! Zingen voor de koning Om 9.00 uur gaan de klokken luiden en kunnen de vlaggen uit! Koningsdag in Harmelen kan … Continued

De 1e Harmelense Dorpsquiz groot succes!

Op 6 april was het zover: na een maandenlange voorbereiding vond in Harmelen de eerste dorpsquiz boven de rivieren plaats. Dit Brabants fenomeen heeft op 6 april de harten veroverd van ruim 500 Harmelenaren. De organisatie was in handen van Oranjevereniging Harmelen, die met verve een nieuw evenement voor jong en oud heeft neergezet. De … Continued

Dorpsquiz Harmelen 2019

Gaat Harmelen de uitdaging aan? Op zaterdagavond 6 april 2019 organiseertde Oranjevereniging Harmelen voor het eerst de Harmelense Dorpsquiz!! Hoeveelweet jij over Harmelen? En over de wereld? Kun je goed puzzelen? En kun je eengeheime opdracht aan? Verzamel buren, vrienden, familie, clubgenoten, collega’sen maak een team. Ga de strijd aan en maak jouw team winnaar … Continued

Lichtjestocht Sinterklaas 2018

Help jij mee om Sinterklaas naar bed te brengen? Sinterklaas gaat logeren in Het Wapen van Harmelen op zaterdagavond 1 december. Onder begeleiding van een Pietenband en mooie lampjes brengen we Sinterklaas naar bed. Versier jij je eigen lampje en loop je ook mee? Op basis van loting mogen 5 kinderen Sinterklaas naar zijn slaapkamer … Continued

Kinderdisco sweet candy

De Oranjevereniging Harmelen presenteert op vrijdag 28 september 2018 van 18:30 tot 21:30 uur de jaarlijkse Kinderdisco voor kinderen van groep 1 t/m 8 in Dezibel. Het thema is Sweet Candy en de entree bedraagt € 2,50 per kind. Voor alle kinderen is er een leuke welkomstsurprise bij binnenkomst. Ouders zijn van harte welkom in … Continued

Programma Koningsdag 2018

Programma Koningsdag vrijdag 27 april 2018 – Harmelen 09:00 – 09:45 Vlaggen uit en klokken luiden – Harmelen 09:45 – 10:15 Aubade nieuwe stijl (m.m.v. De Factory Dropzz van Saskia’s Dansschool & DJ Stinna) 10:15 – 12:00 Kinderspelen (Voor de leeftijden 2 – 4 en groepen 1 t/m 8 van de basisschool. Neem je stickerkaart … Continued

Gondelvaart 2018

Op zaterdagavond 21 april 2018 wordt door de Oranjevereniging de jaarlijkse Gondelvaart georganiseerd in de Oude Rijn. Het gezellige vaarfeest zal starten om 21.00 uur vanaf de Hofbrug om vervolgens in een grote en mooi verlichte optocht richting Pompersplein te varen en dan naar het eindpunt, Het Wapen van Harmelen. De route loopt langs het … Continued

Kermis 2018

Vanaf 4 t/m 8 april 2018 is de jaarlijkse kermis in Harmelen er weer. Volop gezelligheid en vermaak voor jong en oud. Kom je ook? Openingstijden: Woensdag 4 april, donderdag 5 april en vrijdag 6 april van 14:30 tot 22:00 uur Zaterdag 7 april van 13:30 tot 23:00 uur.

Lichtjestocht Sinterklaas

Help jij mee om Sinterklaas naar bed te brengen? Sinterklaas gaat logeren in Het Wapen van Harmelen op zaterdagavond 2 december. Onder begeleiding van mooie lampjes en liedjes brengen we Sinterklaas naar bed. Versier jij je eigen lampje en loop je ook mee? De 6 kinderen met het mooist versierde lampje mogen Sinterklaas naar zijn … Continued