Gondelvaart 2021

6 april 2024

16 juli 2021

Door

UPDATE 26-08-2021: Helaas hebben we opnieuw moeten besluiten om de Gondelvaart dit jaar te annuleren. Vanwege de Coronamaatregelen kunnen wij de veiligheid van de deelnemers en bezoekers niet garanderen. Volgend jaar hopen wij dit evenement weer als vanouds te kunnen organiseren.

Op vrijdagavond 17 september 2021 wordt door de Oranjevereniging de Gondelvaart georganiseerd in de Oude Rijn. Het gezellige vaarfeest zal starten om 21.00 uur vanaf de Hofbrug om vervolgens in een grote en mooi verlichte optocht richting Pompersplein te varen en dan naar het eindpunt, Het Wapen van Harmelen. Langs de route is genoeg ruimte voor publiek.

De voorloper van de gondelvaart was het Kuipvaren in de Rijn langs de Uitweg. Er mochten toen alleen volwassen meedoen. In 1965 werd dit voor het eerst georganiseerd. Jaren later werd het evenement Gondelvaart genoemd. Een optocht op het water waarlangs toeschouwers staan. In 1975 had Harmelen ruim 30 deelnemers die een lang lint vormde door de Oude Rijn. Het was een reuze spektakel! In 2014 heeft de Oranjevereniging Harmelen de Gondelvaart nieuw leven ingeblazen. De afgelopen jaren heeft de Gondelvaart veel bezoekers getrokken.

Hoe leuk zou het zijn om 1975 nog eens te evenaren? Elk vaartuig van slagschip tot vlot kan zich aansluiten. Natuurlijk is een versierde en verlichte boot met muziek het leukst!

De bewoners langs de route verlichten en versieren hun tuinen en huizen. Kortom heel erg veel gezelligheid en sfeer. Bij het eindpunt achter Het Wapen van Harmelen leggen alle deelnemers hun boot aan. Binnen in café Stelling waar het feest verder gaat, is op eigen kosten een hapje en een drankje te verkrijgen. U bent als belangstellende uiteraard uitgenodigd om dit feestje bij te wonen.

Schrijf je team dus snel in via info@oranjeverenigingharmelen.nl en geef op:

- naam van het gezelschap / team
- contactpersoon
- 06 nummer
- aankomstroute vanaf Woerden of vanaf De Meern
- categorie jeugd of volwassenen
- e-mailadres

Deelname is definitief na bevestiging.

Voor het origineelste vaartuig heeft Slagerij van Rhenen BBQ pakketten beschikbaar gesteld en voor de jeugd zijn er ook leuke prijzen beschikbaar. De prijsuitreiking zal op zaterdag 18 september plaatsvinden om 16:00 uur tijdens het Harmelen Fest.

Bekijk hier de flyer

Gegevens