Kinderplein Koningsdag 2023 Harmelen

Nieuwsoverzicht

17 april 2023

Door

Met het thema “Piraat” worden alle kinderen uitgedaagd om fraai verkleed naar de kinderspelen te komen. Naast diverse springkussens zijn er voor alle leeftijden spelletjes uitgezet.

Ouders houden zelf toezicht! Het gebruik van de spelletjes en de springkussens is op eigen risico! Ook is er een kinderkleedjesmarkt in het centrum rondom de Hervormde Kerk. Een markt “voor kinderen en door kinderen”. Deze markt is bedoeld voor kinderen van de basisschool die met name speelgoed, kinderboeken verkopen. Het terrein is vanaf 8.00 uur beschikbaar om je spulletjes neer te zetten. Voor de veiligheid is het niet toegestaan om voertuigen op het terrein te gebruiken. Spullen kunnen gebracht worden d.m.v. bolderkarren of iets dergelijks. Inschrijven is verplicht i.v.m. beperkte aantal plekken.

Even uitrusten en je mooi laten schminken of een ijsje eten kan tussen 11.00 en 13.00 uur. Voor het gratis ijsje kan ieder deelnemend kind (t/m groep 8) terecht bij de ijskar van de “IJsboerderij de Morgen”. Het schminken wordt door Bianca en Mariska verzorgd. Er zullen weer veel kunstzinnige kindergezichten rondlopen. Wij kijken uit naar de prachtige foto hiervan op Facebook. Voor de dorstige ouders verzorgt Korfbalvereniging Thor tegen een schappelijke prijs verse koffie en thee op het plein. Scouting Harmelen is ook weer van de partij. Zij staan met een grote tent waarin pannenkoeken worden gebakken. Ook kan je leren hoe je armbandjes of sleutelhangers vlecht. Daarmee ondersteunt u direct ook deze Harmelense verenigingen.

Koningsspelenlied 2023

Ook dit jaar is er natuurlijk weer een Koningsspelenlied gezongen door Kinderen voor Kinderen. Bij dit liedje hoort ook weer een dansje die jullie waarschijnlijk op school gaan oefenen. De titel van het Koningsdaglied 2023 is ZiggZagg! De dansers van Saskia’s Dansschool zullen het dansje op dit liedje weer laten zien op het podium tijdens de aubade. Maar iedereen mag natuurlijk meedoen. Dus laat maar eens zien hoe goed je kunt dansen!

Gegevens

KvK: 40478994