Koningsdag Fietstocht 2021

27 april 2024

21 april 2021

Door

Dat er door Corona geen mogelijkheden zijn om activiteiten te organiseren weten we. Maar de gezamenlijke Oranjeverenigingen van de Woerdense kernen hebben toch iets bedacht om Koningsdag 2021 glans te geven. Er wordt een fietstocht door de kernen gehouden met op 4 plekken een heus Koningsdag- fotomoment. De fietstocht is volledig Corona-proof.

Het idee van deze Koningstocht

Stap met het gezin op de fiets. Geheel in stijl natuurlijk. Compleet in het oranje, of stijlvol rood-wit-blauw. Niet alleen je outfit, maar ook je fiets! De route die is uitgestippeld is 34 kilometer lang en voert je langs alle kernen van de gemeente. Op 4 plekken zijn ludieke foto-spots ingericht, voor een echt Koningsdag-fotomoment.

Het is de bedoeling dat je start vanuit je eigen huis, op het moment dat het jou uitkomt. Er is dus géén vaste starttijd en beginpunt. Je kunt de route ook in beide richtingen fietsen. Zo is de route Corona-proof en veilig. De route voert langs ANWB knooppunten, dus ze is eenvoudig te rijden. Voor een extra feestelijk tintje wordt de route met Oranje linten  versierd, zodat je steeds goed kunt zien dat je nog op de goede route zit. In Harmelen is knooppunt 36 bij kruising Uitweg, Kerkweg. Wilt u een kortere route fietsen (20 km) dan gaat u na knooppunt 71 richting knooppunt 70. Of van 70 naar 71 als u de route in de andere richting fietst.

En er valt nog wat te winnen ook!

De bedoeling is dat mensen een zo ludiek mogelijke serie van 4 foto’s maken en deze uiterlijk 2 mei posten op social media met de hashtag #KDHKWZ (KoningsDag en dan in alfabetische volgorde Harmelen, Kamerik, Woerden, Zegveld). Op 5 mei zullen de prijswinnaars bekend worden gemaakt.

De ondernemers van Stadshart Woerden, trotse sponsor van dit Corona-proof evenement, stellen mooie prijzen ter beschikking. Dus trek je mooiste oranje-outfit uit de kast, zorg dat je camera of telefoon ruim voldoende is opgeladen, poets je fiets op, hang er een vlag & wimpel aan en trek erop uit!

TIP: Je Koningsdag wordt nóg beter, als je onderweg nog een shop-afspraak plant. Veel winkels zijn nl. open op afspraak, óók op Koningsdag. En een hapje en drankje to go hoort er natuurlijk ook bij!

De route is hier te vinden!

Gegevens

KvK: 40478994